ஏ தாழ்ந்த தமிழகமே… பாகம் 3

You may also like...

28 Responses

  1. Anonymous says:

    உமது குரானை அனைவரும் படிக்க வேண்டும். குறிப்பாக முஸ்லிம்கள் படிக்க வேண்டும். அப்போது தான் எப்படிப் பட்ட போதகனை நாம் பின் பற்றுகிறோம் என்றும் குரான் எப்படி வன்முறையைத் தூண்டுகிறது என்றும் புரியும்.

    ஏன் முஸ்லிம்களிடமிருந்து மற்றவர்கள் அஞ்சி ஒதுங்கிறார்கள் என்று அப்போது தான் அவர்களுக்குப் புரியும்.

    குரானை மனசாட்சியோடு படிக்கும் முஸ்லிம்கள் உடனடியாக மனதளவில் இஸ்லாமை விட்டு விலகி விடுவார்கள்.

    உண்மை நிகழ்வுகளின் அடிப்படையில் ஒரு படம் எடுக்கப்பட்டுள்ளது. அப்படத்தின் பெயர்: Stoning of Soraya M
    இப்படத்தை கட்டாயம் பாருங்கள். youtube இல் உள்ளது.

  2. Balaji says:

    on a unrelated note, wanted to direct the people to this possible fraud played on them by the central government.
    The DBTL scheme (PAHAL) was created to transfer the subsidy directly to consumer’s bank account.
    In January for instance, I paid Rs.705 for a cylinder. Few days later, I got Rs.300 transferred to my bank account. Hence, government was giving a subsidy of Rs.300 per cylinder and the actual cost I incurred was Rs. 405.
    But the gas companies reduced their price of a cylinder to Rs.605 on 28th February. I happily paid only Rs. 605 last week, thinking I have saved Rs.100.
    But, when I looked at the subsidy amount transferred to my bank account yesterday, I got a shock!
    This time, only 200 Rs. is transferred to my account as subsidy. This means, though the oil company reduced gas price by 100 Rs., I still paid 405 Rs.!
    So, the consumer is not getting the benefit of LPG price reduction and the government is enjoying this benefit! And, to keep this scam away from public, there was no announcement in Press about the priced reduction…though the amount reduced was HUGE! (100 rupees!!)
    Does this mean, in future, we will always be paying 405 rs, even if the price of LPG cylinder keeps going down!!!
    What a scam by the government!

  3. Anonymous says:

    school education scam when will come

  4. காட்டான் says:

    சசி கும்பல் ஜெயாவோட பினாமியா என்றால் எனக்கு தெரியாது. ஆனால் நிச்சயம் முக குடும்பத்துக்கும், சசிக்கும் நெருக்கமான உறவு உள்ளது. மறைமுகமாக ஜெயாவுக்கு நெருக்குதல் தர சசியை முக பயன்படுத்தி கொண்டிருக்கிறார். ஜெயா விடுதலை ஆகிவிட்டால் பாதிப்பு முகவுக்கு மட்டும் இல்லை. சசி கும்பலுக்கும் சேர்த்துதான் என்பது அறிவார்ந்தவர்களுக்கு அறியும். குறிப்பாக சசி கும்பலுக்கு மிக நன்றாக அறியும். ஜெயாவின் குணத்தை மற்றவர்களுக்கு தெரியுமோ தெரியாதோ ஆனால் சசிக்கு நன்றாக தெரியும். எனவே இந்த வழக்கை முடிக்காமல் இருப்பதே நல்லது என சசியும், முகவும் நினைக்கிறார்கள். ஆனால் உச்ச நீதிமன்றம் அவ்வாறு நினைக்கவில்லை. ஊழல் குற்றசாட்டுகளை கூறி ஜெயாவை முடக்கிவிட்டு தமிழகத்தை மேயந்துவிடலாம் என்று சசிகும்பலும்,முக கும்பலும் நினைப்பது நடக்காது. தீர்ப்புக்கு பிறகு மிக பெரிய அரசியல் புயல் தமிழகத்தை தாக்கும். பொறுத்திருந்து பாருங்கள். அந்த புழுதி புயலில் சவுக்கு, சங்கர் எல்லாம் வெறும் தூசுகள் என்பது நிருபனமாகும்.

  5. காட்டான் says:

    1000 பக்கம் தீர்ப்பு எழுதுன குன்கா(குட்கா), அதற்கான ஆதாரங்களை தீர்ப்புடன் இணைக்கவில்லை. மாறாக சுதாகரன், இளவரசி, சசி இவர்களின் சொத்துக்களை ஜெயா கணக்குடன் சேர்த்து விட்டார்கள். ஜெயா மீதான சொத்தின் 66 கோடிக்கு ஆதாரம் எங்கே என்று கேட்டால் 10 கோடி இளவரசியிடம் உள்ளது, 20 கோடி சசியிடம் உள்ளது, 15 கோடி சுதாகரனிடம் உள்ளது என்று குன்கா கணக்கு எழுதி உள்ளார். இதற்கான பண பரிவர்த்தனை எங்கு என்று கேட்டால் அப்படி ஏதும் இல்லை என்கிறார். கூட்டு சதியில் ஈடுபட்டதற்கான விவரமும் தீர்ப்பில் குறிப்பிடப்படவில்லை. இவர்கள் பினாமி என்றே வைத்துகொண்டால் ஊழல் பிரிவில் தண்டனை வழங்கமுடியாது. பினாமி தடுப்பு சட்டத்தின் கீழ் தண்டனை வழங்கி இருக்கவேண்டும். எது எப்படியோ! குன்கா தீர்ப்பு மிக பெரிய வரலாற்று பிழை. அந்த தீர்ப்புக்கு பிறகும் ஜெயா கவலை கொள்ளவில்லை.தையிரியமாகதான் உள்ளார். ஜெயா மீது குறைகள் இருந்தாலும் அரசியல் காழ்ப்புணர்ச்சியுடன் எழுதப்பட்ட தீர்ப்பை ஏற்றுகொள்ள இயலாது. மேல் முறையீட்டு தீர்ப்பு நீதியை நிலைநாட்டுவதாக இருக்கும் என்று நம்புகிறேன்.

  6. காட்டான் says:

    யோவ்!ஷங்கர்! 100 கோடி போட்டு படம் எடுக்கும் முக பேரன்களை கூட மன்னித்து விடலாம். ஆனால் அவர்களே நடிப்பதை பார்க்க சகிக்கல. அதனுடன் ஒப்பிடும்போது இந்த கட்டுரை பெரிய பாதிப்பை என் மனதுக்கு ஏற்படுத்தவில்லை.

  7. காட்டான் says:

    ஜெயாவின் சொத்து குவிப்பு வழக்கில், கீழ்மை நீதிமன்ற நீதிபதி குன்ஹா வழங்கிய தீர்ப்பில் மிகப்பெரிய தவறு நடந்திருக்கிறது என்பது தற்போது நடந்து வரும் மேல்முறையீட்டு விசாரணையில் தெரிய வருகிறது. இந்த மேல்முறையீட்டு மனுவை விசாரித்து வரும் நீதிபதி குமாரசாமி, “தீர்ப்பு வழங்கப்பட்ட 1000 பக்கங்களில் ஒரு இடத்தில் கூட ஜெயா கூட்டு சதியில் ஈடுபட்டார் என ஒரு வரி கூட இல்லை. மேலும், முறையற்ற வழியில் 66 கோடி சொத்து சேர்த்ததற்கான வலுவான் ஆதாரங்கள் பற்றி எதுவும் குறிப்பிடப் படவில்லையே” என பவானி சிங்கிடம் கேட்டிருக்கிறார். எனவே, நமக்கும் கீழ்காணும் சந்தேகங்கள் எழுகிறது என்பதையும் குறிப்பிடாமல் இருக்க முடியாதே: 1. குன்ஹா அப்படி ஒரு கடுமையான தீர்ப்பு வழங்க யார் அவரை நிர்பந்தித்தது?? ஏதோ ஒரு உந்துதல் அவரை இயக்கியிருக்க வேண்டும். உந்துதல் என்பது பண பரிமாற்றம் மூலமாகவோ, பலமான் அச்சுறுத்தல் காரணமாகவோ நடந்திருக்கலாம்??? 2. காவேரி நடுவர் மன்ற தீர்ப்பை, மத்திய அரசிதழில் உச்சநீதிமன்ற மூலமாக வெளியிட செய்தது கூட மூலக் காரணமாக இருந்திருக்கலாம்??? 3. அல்லது, குன்ஹாவும் ஒரு கன்னடத்துக்காரர் என்ற முறையில், ஜெயாவை பழி தீர்த்து கொண்டிருக்கலாம்??? 4. கர்நாடகத்தில் நடப்பது காங்கிரஸ் அரசு என்பதால், அதுவும் வழக்கு நடைபெற்றது ஒரு கீழ்மை நீதிமன்றம் என்பதால், சோனியா காந்தியின் மறைமுக தலையீடு காரணமாக இருந்ததோ??? சோனியா பழி வாங்க காரணம், இங்கு தமிழகத்தில் நடைபெற்ற பாராளுமன்ற தேர்தலில், காங்கிரசை டெபாசிட் கூட வாங்க விடாமல் துடைத்து எடுத்தது ஜெயா தான், என்கிற கோபமாகக் கூட இருந்திருக்கலாம்??? 5. திமுக தலைமை சோனியாவை நிர்பந்தித்து {ஏற்கனவே 1980ல் இவ்வாறு இந்திரா காந்தியை நிர்பந்தித்து அதிமுக அரசை கலைத்ததை யாரும் மறந்திருக்க மாட்டார்கள்} ஜெயாவுக்கு இப்படி ஒரு கடுமையான தீர்ப்பு கொடுக்கப்பட வேண்டும், இல்லையென்றால் ஸ்பெக்ட்ரம் வழக்கில் யார் யார் கையூட்டு பெற்றது என்கிற விவரங்களை நீதிமன்றத்தில் சொல்ல நேரிடும் என்கிற அச்சுறுத்தல் கூட காரணமாக இருந்திருக்கலாம்??? 6. மேல்முறையீட்டு மனு மீது விசாரணை துவங்கப்பட்ட நாள் முதலாகவே, திமுக தலைமை அன்பழகனை வைத்து, ஏதாவது ஒரு காரணத்தை காட்டி வழக்கை தள்ளி வைக்க தொடர்ந்து முயற்சித்து வருவதும் பெருத்த சந்தேகத்தை ஏற்படுத்துகிறதே??? எங்கே நம் குட்டு வெளிப்பட்டு விடுமோ என்று திமுக தலைமை அஞ்சுவதை போலவும் இருக்கிறதே?? 7. அரசு தரப்பு வாதத்தில் பவானி சிங்கும், “இந்த வழக்கில் போலீஸ் விசாரணை சரியாக நடத்தப்படவில்லை எனனவே, என்னிடம் வழக்கிற்கான பல ஆதாரங்கள் இல்லை இருப்பதை கொண்டு வாதிடுகிறேன்” என்று சொல்லியிருக்கிறாரே?? அப்படியென்றால், இது அப்பட்டமான புனையப்பட்ட வழக்குதான் என்பதும் நிரூபணம் ஆகிறதே??? இப்படி ஏராளமான சந்தேகங்கள், சாதாரணமாக நமக்கே எழும் போது, தீர்ப்பில் “ஜெயா குற்றவாளியில்லை” என்று வந்தால் இன்னும் திமுக செய்த தகிடுதத்தங்கள் என்னென்ன வெளிவருமோ??? எல்லாம் அந்த ஆண்டவனுக்கே வெளிச்சம் இன்னொன்றையும் நாம் கவனிக்க வேண்டியது அவசியம்: அதாவது, வழக்கு ஆரம்பித்த காலம் தொட்டு, ஜெயலலிதா இவ்வளவு உறுதியாக இருப்பதை பார்த்தாலே தெரியும் தன் மீது குற்றமில்லை என்று நம்புகிறார் இவர் நினைத்திருந்தால், இந்த வழக்கை எப்போதோ ஒன்றுமில்லாமல் செய்திருக்க முடியும் அதற்கு நிறைய வழிமுறைகளும் இருந்தன ‘நான் இந்த வழக்கை சட்டப்படி சந்தித்து கொள்கிறேன்’ என்று தான், ஆரம்பம் முதலே சொல்லி வந்திருக்கிறார் இவர் மனதுக்கு, ஏதோ ஒரு [intuition], நியாயமான காரணம் ‘தான் குற்றவாளியில்லை’ என உணர்த்தியதால் தான் இந்த அளவிற்கு தைரியமாக இருக்கிறார், என்றே நான் எண்ணுகிறேன் மறுதீர்ப்பு, ஜெயாவுக்கு ஒரு மிகப்பெரிய உத்வேகத்தையும், தெம்பையும் கொடுக்கும் என்பதில் ஐயப்பாடு இல்லை

  8. kumar says:

    no matter what happen to TN.. we dont want thirttu munnetra kazhalagam. DMK. TN will get to stone age if this looters comes to power. atleast now people are safe from peoples who occupy others land, small kings atrocities (kn nehru, ponmudi, raja etc) and family corruption. we will elect AIADMK thousand times to kill the evil DMK

    • Arun1978 says:

      சரியா சொன்னீங்க.. ரெண்டு கட்சிகல்லயும் திருடர்கள் இருந்தாலும் திமுக அடாவடி அதிகம்.. பல குட்டி அரசர்கள்.. நிலத்த அடுச்சு புடுங்கரதுல பெரிய ஆளுங்க..

  9. R NAGARAJAN says:

    Is the appeal in the Karnataka High Court going in correct direction? What will be your analysis on the appeal ?

  10. Anonymous says:

    dsfdfdafdfdfdfdfdf

  11. ak says:

    Ita kekke yarume illaya

  12. nallavan says:

    all musilms should convert into hindu and that too with DEVAR Community. DEVAR’s are verra paramparai.. not like muslim vedikundu KOLAIGAL

    • Thuglaq says:

      The so called Brahmins should basically adhere to the principles of the Vedas, related to the texts of the Sruti and Smriti which are some of the foundations of Hinduism, and practice Sanatana Dharma. Brāhma/iṇas have six occupational duties, of which three are compulsory — studying the Vedas, performing Vedic rituals and practicing dharma. Brahmin priests and teachers (acharya) should be engaged in attaining the highest spiritual knowledge (brahmavidya) of Brahman and not other wordly greed or lust. Male members of all Brahmin sects wear the Yagnopaveetham (sacred thread) that is a symbol of initiation to the Gayatri recital. Yes a currently living devar cannot convert to a thread wearing dharmaless Brahmin since he is far better in his own clan.

      Every religion or caste has its own merits and demerits. Read your own religious philosophy before trying to convert anyone. Otherwise your conversion will be similar to the following quote by Avaiyar.

      கான மயிலாடக் கண்டிருந்த வான்கோழி A turkey staring at a dancing peacock
      தானும் அதுவாகப் பாவித்துத் – தானும் தன் fancied itself like the other
      பொல்லாச் சிறகைவிரித்(து) ஆடினால் போலுமே spread its wicked wings and tried matching the unequal dance!
      கல்லாதான் கற்ற கவி So is unlearned pretending to be learned

      Also another quote of Avaiyar from Verse 4, Moothurai says:
      அட்டாலும் பால் சுவையில் குன்றாது அளவளாய் Even if you boil milk, it won’t diminish in taste
      நட்டாலும் நண்பு அல்லார் நண்பு அல்லர் Those who are not friends won’t be friends however close one would moves with them.
      கெட்டாலும் மேன்மக்கள் மேன்மக்களே சங்கு Those who are endowed with high qualities will not loose their good and valuable character even if they become poor and penniless.
      சுட்டாலும் வெண்மை தரும். The character of good men whichever religion or caste they belong to is likened to that of a conch shell that remains as white as it was before, even after it is burnt and reduced to ashes .

      The character of good people also remains the same even if they wear a cross, beard, sacred thread or skull cap and also unchanged even when they are in distress and penury. Show a life dharma following Brahmin/Acharya or any other religious character (Priest, Pope or Imam) and then we can show you how to convert a Devar to Brahmin and then to a Shankaracharya.

      • Thuglaq says:

        “ஜாதியை விட்டு வெளியேற ஒரே வழி இஸ்லாம்தான். நீங்கள் இன்றைக்கு இஸ்லாத்தை தழுவினால், உங்களை சகோதரா என்றுதான் நாங்கள் வரவேற்போம். என்ன ஜாதியென்று எங்களுக்கு தெரியாது. பறையன் முதல் பார்ப்பான் வரை திருக்குரானை எடுக்கலாம். ஒன்றாக சேர்ந்து, ஒரே கோப்பையில் நோன்பு கஞ்சி குடிக்கலாம். இமாமாக முன்னின்று தொழுகை நடத்தலாம். அப்துல் கலாம் கூட அவர் பின்னால் நின்றுதான் தொழவேண்டும்.”

        We feel pity and sadness for our fellow brother who lives in glass houses and he always tries to pelt stones at others by the above ignorant comment regarding the caste system in his religion. Within Islam among all regions in the world, there is both sectarian identity (Shia or Sunni) and religious orientation within the sects ( Twelvers, Ismailis and Zaidis for Shia/Hanafi, Ẓāhirī, Maliki, Shafi’i and Hanbali for Sunni).

        Middle East & North Africa Islamic caste systems: Caste systems in North Africa include the Tuareg social stratification. The Tuareg population resides mostly in Libya, Niger, Mali, Morocco and Tunisia. Traditional caste relationships have continued in many places, including the institution of slavery. In Algeria, Desert Berbers and Arabs usually have a rigid caste or class system, having social ranks ranging from nobles to an underclass of menial workers (commonly ethnic Africans).

        In Yemen, Al-Akhdam also known as Al-Muhamasheen, “the marginalized ones”. They are a social group in Yemen, distinguished from the majority by its members’ Negrito-like physical features and stature. They are considered to be at the very bottom of the societal ladder and are mostly confined to menial jobs in the country’s major cities. The Akhdam — who prefer to be known as “Al Muhamasheen,” or the marginalized ones — may have been in this southern corner of the Arabian Peninsula for as long as anyone, and their ethnic origins are unclear. Their debased status is a remnant of Yemen’s old social hierarchy, which collapsed after the 1962 revolution struck down the thousand-year-old Imamate.

        But where Yemen’s other hereditary social classes, the sayyids and the judges and the sheiks, and even the lower orders like butchers and ironworkers, slowly dissolved, the Akhdam retained their separate position. There are more than a million of them among Yemen’s fast-growing population of 22 million, concentrated in segregated slums in the major cities. The Akhdam who work as street sweepers, for instance, are rarely granted contracts even after decades of work, despite the fact that all Yemeni civil servants are supposed to be granted contracts after six months, said Suha Bashren, a relief official. They receive no benefits, and almost no time off. The living conditions of the Akhdam are appalling, even by the standards of Yemen, one of the poorest countries in the Arab world. In one Akhdam shantytown on the edge of Sana, more than 7,000 people live crammed into a stinking warren of low concrete blocks next to a mountain of trash. Young children, many of them barefoot, run through narrow, muddy lanes full of human waste and garbage.

        Castes in Pakistan: The social stratification among Muslims in the “Swat” area of North Pakistan has been meaningfully compared to the Caste system in India. The society is rigidly divided into subgroups where each Quom is assigned a profession. Different Quoms are not permitted to intermarry or live in the same community. These Muslims practice a ritual-based system of social stratification. The Quoms who deal with human emissions are ranked the lowest.

      • Thuglaq says:

        South Asia Indian Islamic caste system

        In India, the Muslims are divided as Ashrafs and Ajlafs. Ashrafs claim a superior status derived from their foreign ancestry. In South Asian Muslim society a distinction is made between the ashrāf (Arabic, plural of shārīf, “nobleman”), who are supposedly descendants of Muslim Arab immigrants, and the non-ashrāf, who are Hindu converts. The ashrāf group is further divided into four subgroups: (1) Sayyids, originally a designation of descendants of Muhammad through his daughter Fāṭimah and son-in-law ʿAlī, (2) Shaykhs/Sheiks (Arabic: “Chiefs”), mainly descendants of Arab or Persian immigrants but also including some converted Rājputs, (3) Pashtuns/Pathans, members of Pashto/Pathan-speaking tribes in Afghanistan and northwestern Pakistan, and (4) Mughals, persons of Turkish origin, who came into India with the Mughal armies similar to the four varnas of the Hindu system.

        The non-ashrāf Muslim castes are of three levels of status: at the top, converts from high Hindu castes, mainly Rājputs, insofar as they have not been absorbed into the Shaykh/Sheik castes; next, the artisan caste groups, such as the Julāhās, originally weavers; and lowest, the converted untouchables, who have continued their old occupations. These converts of Hinduism observe endogamy in a manner close to that of their Hindu counterparts.

        This experience among Indian Muslims illustrates the basic truths in the seminal study “Hindustan Mein Zaat-Paat Aur Musalman” (Casteism in India and Muslims) written by the Lucknow-based scholar Masood Alam Falahi in 2008. Falahi traced the origin of caste practices among Muslims and named the noted ulema who winked at it. He said the caste system took root among Indian Muslims after Qutbuddin Aibak founded the Delhi Sultanate in the 13th century. Sultanate scholars divided Muslims into Ashraaf and Ajlaaf. The Ashraaf are Syed, Shaikh, Mughal and Pathan and the Ajlaaf are Qasai (butcher), Nai (barber), Julaha (weaver). The very lowest Ajlaafs were Arzaals (sweepers, shoe-makers, etc). Hundreds of years later, the Sultanate’s categorization would be given extra legitimacy by respected 20th century clerics such as Maulana Ashraf Ali Thanvi, who extolled the supremacy of Syeds.

        In fact, Muslims’ caste-consciousness runs so deep Allama Iqbal reprimanded them in a couplet: “Yun to Syed bhi ho, Mirza bhi ho Afghan bhi ho/Tum sabhi kuchch ho batao ke Musalman bhi ho (You are Syed, Mirza and Afghan/You are everything but Muslim)”. The Muslims of India adopted the Hindu caste system with all its disabilities in spite of the egalitarian and Islamic principles of equality. Thus, two main castes took birth among Muslims of India the Ashraf (the noble class) and Ajlaf (the low class). The Ajlaf were mainly the Hindus who had converted to Islam. They had belonged to the lower castes among the Hindus and taken refuge in Islam to escape discrimination they faced in the Hindu caste system. But what can be more ironical than the fact that the very caste tag they wanted to discard by embracing the new religion stayed with them with all its evil manifestations. It still stuck to them in spite of them being Muslims.

        Sections of the ulema (scholars of Islamic jurisprudence) provide religious legitimacy to caste with the help of the concept of kafa’a. A classical example of scholarly declaration of the Muslim caste system is the Fatawa-i-Jahandari, written by the fourteenth century Turkish scholar, Ziauddin Barani Barani who was known for his intensely casteist views, and he regarded the Ashraf Muslims as racially superior to the Ajlaf Muslims. He divided the Muslims into grades and sub-grades. In his scheme, all high positions and privileges were to be a monopoly of the high born Turks, not the Indian Muslims.

        Even in his interpretation of the Koranic verse “Indeed, the pious amongst you are most honored by Allah”, he considered piety to be associated with noble birth. Barani was specific in his recommendation that the “sons of Mohamed” [i.e. Ashrafs] “be given a higher social status than the low-born [i.e. Ajlaf]. His most significant contribution in the fatwa was his analysis of the castes with respect to Islam. His assertion was that castes would be mandated through state laws or “Zawabi” and would carry precedence over Sharia law whenever they were in conflict. In the Fatwa-i-Jahandari (advice XXI), he wrote about the “qualities of the high-born” as being “virtuous” and the “low-born” being the “custodian of vices”. Every act which is “contaminated with meanness and based on ignominity, comes elegantly [from the Ajlaf]”. Barani had a clear disdain for the Ajlaf and strongly recommended that they be denied education, lest they usurp the Ashraf masters. He sought appropriate religious sanction to that effect. Barani also developed an elaborate system of promotion and demotion of Imperial officers (“Wazirs”) that was primarily on the basis of their caste.

        In addition to the Ashraf/Ajlaf divide, there is also the Arzal caste among Muslims, who were regarded by anti-Caste activists like as the equivalent of untouchables. The term “Arzal” stands for “degraded” and the Arzal castes are further subdivided into Bhanar, Halalkhor, Hijra, Kasbi, Lalbegi, Maugta, Mehtar etc. The Arzal group was recorded in the 1901 census in India and are also called Muslims “with whom no other Muhammadan would associate, and who are forbidden to enter the mosque or to use the public burial ground”. They are relegated to “menial” professions such as scavenging and carrying night soil. Interactions between the oonchi zat (upper caste) and neechi zat (lower caste) are regulated by established patron-client relationships of the jajmani system, the upper castes being referred to as the ‘Jajmans’, and the lower caste as ‘Kamin’. Some of the backward or lower-caste Muslim caste include Kunjra, Dhobi and Halalkhor. The upper caste Muslim caste include Qureshi, Shaikh Ansari, Shah, Syed, Iraqi, Pathan, Turk, Sheikh and Malik.

        Indian Dalit leader, Babasaheb Ambedkar , the chief architect of the Indian Constitution who was looking for a religion to mass convert with his followers was extremely critical of the Muslim Caste System and their practices, quoting that “Within these groups there are castes with social precedence of exactly the same nature as one finds among the Hindus but worse in numerous ways”. He was critical of how the Ashrafs regarded the Ajlaf and Arzal as “worthless” and the fact that Muslims tried to sugarcoat the sectarian divisions by using euphemisms like “brotherhood” to describe them. He was also critical of the precept of literalism of scripture among Indian Muslims that led them to keep the Muslim Caste system rigid and discriminatory. He decried against the approval of Shariah to Muslim casteism. It was based on superiority of foreign elements in society which would ultimately lead to downfall of local Dalits. This tragedy would be much more harsher than Hindus who are ethnically related to and supportive of Dalits. This Arabian supremacy in Indian Muslims accounted for its equal disapproval by high and low caste Hindus during 1300 years of Islamic presence in India. He condemned the Indian Muslim Community of being unable to reform like Muslims in other countries like Turkey did during the early decades of the twentieth century.

        lslamic caste along with its units of social stratification developed among Muslims in India and Pakistan as a result of the proximity of Hindu culture. Most of the South Asian Muslims were recruited from the Hindu population; despite the egalitarian tenets of Islam, the Muslim converts persisted in their Hindu social habits. Hindus, in turn, accommodated the Muslim ruling class by giving it a status of its own.

        Two of the principal indexes of Hindu caste, commensality and endogamy (principles governing eating and marital arrangements), do not appear as strongly in Islamic castes. Commensality is prohibited between ashrāf and non-ashrāf, between Muslim and Hindu, and between the various castes of the non-ashrāf. The principle of endogamy is altered by the Muslim preference of marriage within very narrow limits (e.g., to the daughter of the father’s brother), which in South Asia is known as biyāhdārī.

        The Indian Government sponsored Sachar Committee Report, on the existence of castes among Indian Muslims, says: “the present day Muslim society is divided into four major groups (i) the ashrafs, who trace their origins to foreign lands, (ii) the upper caste Hindus who converted to Islam, (iii) the middle caste converts whose occupations are ritually clean, (iv) the converts from the erstwhile Untouchable castes – Bhangi (scavengers), Mehtar (sweeper), Chamar (tanner), Halalkhor (Dom) and so on” There are also Dalit Muslims.

        If our brother claims Islam provides equal treatment to all Muslims converted or by birth,then why this caste system? The very presence of caste in the Indian Muslims society within these above mentioned classes can’t be denied by looking at the practice of endogamy within caste, nature of social interaction and representation at religious, social and power places. Studies suggest that backward caste Muslims are highly under-represented in legislature. Empirically it can also be observed that at other institutions like executive, judiciary, and media etc. where backward caste Muslims are almost absent. At very few pockets of northern belt where backward caste Muslims are in majority and are economically sound (for e.g. some pockets in eastern and western UP), they do exercise some amount of influence. But such influence and visibility is not only local in nature but also non-interventionist in effects at decision-making levels.

        Systemic backwardness demands systemic justice. Political dynamics of caste across religion has its own merit. Differentiated social reality needs different state intervention in a secular polity. Similarly situated socio-educational status needs to be clubbed together for preferential treatment, as a matter of state policy, irrespective of the faith they follow. In this sense, much politically exploited terms like ‘minority’ and ‘majority’ become redudant and misnomer. In the larger setup of state intervention will not, then, be treated as ‘minority against majority’ or ‘majority for minority’. If the backwards and Dalits comes together irrespective of religion Hindu, Muslim or Christian, such ‘social engineering’ has potential to change the arithmetic of currently prevailing sectarian, communal and status quoits political scenario, by breaking the myth of minority and majority. Unity among Dalits and backwards is the need of the hour and not the conversion to any majority or minority religion.

      • Thuglaq says:

        My brother, try to tell to your fellow Indian Muslim brother about your innocent prophet’s comment ‘”O people! Indeed, your Lord is one and your father is one. Indeed, there is no superiority of an Arab over a non-Arab, nor of a non-Arab over an Arab, nor of a white over a black, nor a black over a white” and also make a Qureshi or Shaikh or Ansari or Shah or Syed or Iraqi or Pathan or Turk or Sheikh or Malik to dine in the same table and eat from the same plate/or do community service with Bhanar, Halalkhor, Hijra, Kasbi, Lalbegi, Maugta, Mehtar people and give your daughters or sons in marriage among them. Then try to talk or comment about the caste system among our Hindu/other religion brothers.

    • nallavan says:

      thulukkana kun di addikka mudiyum. veerrangal.. idhu podhuma!

  13. இந்த கட்டுரை நிறைய உண்மைகளை சொல்லியிருக்கிறது ஈற்றில் “இதற்கெல்லாம் விடிவுகாலம், ஜெயலலிதா பரப்பன அக்ரஹாரா சிறையில் அடைக்கப்படுவது மட்டுமே”. என்று கட்டுரை முடிகிறது.

    ஒரு கட்டுக்கடங்காத ஊழல்வாதி ஜெயலலிதா சிறையில் அடைபட்டால் அடுத்து தமிழ் நாட்டை கைப்பற்றி ஆட்சி அமைக்கப்போவது யார் என்ற கேள்வியும் எழும்புவதை எவரும் மறுக்க முடியாது.

    ஜெயலலிதா சிறையில் அடைக்கப்பட்டால் தலையெடுக்கப்போவது மதிமுகவோ தேமுதிகவோ விடுதலை சிறுத்தைகளோ அல்ல திருடர் முன்னேற்றக்கழகம் என்று அழைக்கப்படும் கட்டுமரம் கருணாநிதி என்ற கடைந்தெடுத்த ஊழல் ஊமை புலி சாவின் கடைசி புள்ளியிலிருந்து தலை தூக்கி சப்பாணியிலிருந்து சகடைக்கு மாறி பாடையில்க்கிடந்து அரசிய செய்ய முன்வரும் அப்போ மின்சாரம் மட்டுமல்ல அனைத்து துறைகளும் மன்னார்குடியிடமிருந்து திருவாரூர் திருடர்களின் கைகளுக்குள் கச்சிதமாக சிக்கிக்கொள்ளும்.

    ஜெயலலிதா கண்டுபிடிக்கக்கூடிய வகையில் ஊழல் செய்யக்கூடிய சித்தாந்தத்தை கொண்ட ஒரு பேர்வழி. ஆனால் அண்டங்காகம் கருணாநிதி எவராலும் கண்டுபிடிக்க முடியாத வித்தையை செயற்படுத்தசொற்றை பகலில் ஊரை உலையில்போடும் கொடுங்கோலன்.

    ஐந்து ஆண்டுகள் காலை ஆகாரமாக முலைப்பாலை மட்டும் உண்டு நோய் அணுகாமல் தமிழ்நாட்டை கௌவுவதற்காக காத்திருக்கும் கொடிய பிறப்பு,

    எனவே இருமலை விரட்டுவதாக எண்ணி ஈரல் குலையை இழந்துவிடுவோமோ என்ற மக்களின் இயல்பான பயத்தையும் புறம் தளளமுடியாது.

    ஊழல் வியாதிகளுடமிருந்து நாடு + மக்கள் விடுதலை பெறவேண்டும் அதற்கான அரசியலை எப்படி தெரிவு செய்யலாம் என்பதையும் ஒரு கட்டுரையில் தொலை நோக்கு சிந்தனையுடன் புள்ளி ஒன்றை போட்டுவிட்டால் சிறிதாக மக்களுக்கு மனமாற்றம் நிகழ வாய்ப்பு இருக்கிறது

    அப்படி ஒரு கட்டுரையை எதிர்பார்ப்போம்.

    • Tiger says:

      ஐந்து ஆண்டுகள் காலை ஆகாரமாக முலைப்பாலை மட்டும் உண்டு நோய் அணுகாமல் தமிழ்நாட்டை கௌவுவதற்காக காத்திருக்கும் கொடிய பிறப்பு கருணாநிதி
      ————————————-

      what a amazing line

  14. Tamilan says:

    திருடர்கள்…… வெட்கபட மாட்டார்களா …….

  15. Anonymous says:

    My god, please bless me a gun to kill these corrupted peoples.

  16. Anonymous says:

    கட்டுமானத்துறை பற்றி நிறைய எதிா்பாா்த்தோம்…….?

  17. NARASUS says:

    சொர்னை கெட்ட ஜென்மங்கள் .
    நாம் பாவப்பட்ட ஜென்மங்கள் .

  18. அஜய் says:

    இத மாத்தவே, முடியாதா…

  19. M.S.Vasan says:

    பில்டிங் ஸ்டராங்க்..
    ஆனா………. பவுண்டேஷன் வீக்
    மெளலிவாக்கம் கட்டிடம் மாதிரி

  20. jeraldadvocate says:

    super

  21. முத்துசாமி says:

    கைதி என் 7402 க்கு ஆப்பு நிச்சயமானால் தமிழகம் உருப்படுமோ?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.